Zarządzający Projektem:
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
ul. Wysockiego 10, 58 - 300 Wałbrzych
tel. (74) 842 69 04, fax (74) 842 35 66
e-mail: darr@darr.pl

Organizator Szkolenia:
WYG International Sp. z o.o.
ul. PCK 10/5, 40-057 Katowice
tel.: (32) 251 10 26, fax (32) 251 10 47
e-mail: projekt@wyginternational.pl


PRINCE2™, PMI® - są to znaki towarowe zarejestrowane przez ich właścicieli, użyte wyłącznie w celach informacyjnych.

Wtorek,   Maj 20, 2025
Narzędzie informatyczne wspierające zarządzanie projektami

Jednym z kilku elementów odróżniających Projekt „Wzmocnienie potencjału pracowników niepublicznych instytucji rynku pracy” od innych projektów dotyczących tematyki zarządzania projektami, jest praktyczne zastosowanie w procesie szkoleniowym narzędzia informatycznego.

W trakcie warsztatów prowadzonych w ramach Projektu uczestnicy będą wykorzystywać oprogramowanie Product Based Planner Professional ver. 2.3. W ramach szkoleń zaprezentowane zostaną najbardziej użyteczne opcje programu, które w sposób praktyczny ułatwią osobom zarządzającym oraz realizującym projekty ich sprawne prowadzenie.

Wykorzystywane w procesie szkoleniowym oprogramowanie Product Based Planner opracowane przez P2ware Sp. z o.o., jest nowoczesną aplikacją wspierającą planowanie oparte na produktach oraz realizację projektów zgodnie z metodyką PRINCE2™.

Powodami, dla których zadecydowano o wyborze powyższego oprogramowania
i zastosowania go w procesie szkoleń w ramach Projektu są:

  • planowanie techniką opartą na produktach, zgodnie z wymaganiami Prince2™;

  • uniwersalność oprogramowania dla firm różnej branży i wielkości;

  • nagrody i wyróżnienia dla aplikacji m.in. pierwsze miejsce i tytuł: „Aplikacja Roku 2005” w Konkursie Microsoft;

  • kompatybilność z Microsoft Office;

  • polska wersja językowa.

Głównymi zaletami wynikającymi z zastosowania Product Base Plannera
w ramach szkoleń są:

  • łatwość tworzenia wykresów Gantta, Diagramów Struktury Produktów, Opisu Produktów, Diagramów Następstwa Produktów, Sieci Działań, Struktury Działań, Grup Zadań, Arkuszy Obciążenia Zasobów oraz Rejestrów Ryzyka, Jakości i Zagadnień;

  • możliwość zastosowania analizy metodą ścieżki krytycznej i PERT oraz zarządzania realizacją planów, jakością, ryzykiem i zagadnieniami zarówno na poziomie ogólnym, jak i w szczegółach;

  • wykorzystanie wszystkich 36 produktów zarządczych określonych w metodyce zarządzania projektami PRINCE2™;

  • możliwość doskonalenia umiejętności planistycznych potrzebnych do zdania egzaminów z PRINCE2™ i PMP® zgodnie z PMBOK® PMI®.

Zaprezentowane w ramach szkoleń oprogramowanie łączy możliwości dotychczas dostępne w odrębnych aplikacjach. Za jego pomocą można przygotować kompletne plany oraz sterować ich realizacją, pozwala on również przygotować następujące komponenty:

  • opis produktu finalnego;

  • diagram struktury produktów;

  • diagram następstwa produktów;

  • opisy produktów, produktów cząstkowych i produktów pośrednich;

  • opisy działań i poddziałań służących wytworzeniu poszczególnych produktów;

  • strukturę podziału prac;

  • automatycznie generowaną sieć działań;

  • ścieżkę krytyczną i ścieżki podkrytyczne w ujęciu deterministycznym (CPM) i probabilistycznym (PERT);

  • przypisanie zasobów do działań;

  • zestawienie obciążenia poszczególnych zasobów;

  • harmonogramy działań w postaci wykresu Gantta oraz kalendarza działań i poddziałań;

  • listę kontrolną produktów planu;

  • opis planu.

Więcej na temat oprogramowania dowiesz się na stronie internetowej www.p2ware.pl




 wstecz   


Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w
ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
www.hm.pl